Ik ga op vakantie en ik neem mee terug... een Dogma X!

Eerlijk gezegd krijg je als dealer wel vaker een spectaculaire introductie voor je kiezen. Zo zijn we met VS Cycling al een keer uitgenodigd in Italië door BMC. Specialized heeft al eens nieuws geïntroduceerd in Oostenrijk. Maar dan nog blijft een uitnodiging om naar Treviso te komen, waar Pinarello is gevestigd, niet echt een straf. En toen wisten we - Eke en ik - nog niet eens hoe ‘molto spesso’ (da’s superdik in het Italiaans…) ze het bij Pinarello zouden aanpakken…

De Pinarello Experience, heette het event waar zo’n 350 uitnodigingen voor verstuurd zijn. In het gezelschap: dealers over de hele wereld, tot aan Taiwan en Singapore toe. Op diverse websites kwam ik ook al reviews tegen van wielerjournalisten die er ook bij waren. Nederland was met een stuk of vijf dealers vertegenwoordigd, waaronder wij dus.

Vrijdagmorgen vroeg arriveerden we per vliegtuig in Treviso, dat in de buurt van Venetië ligt. Op het vliegveld merkte je al een beetje hoe groots het zou worden aangepakt: er stond een taxibusje klaar voor ‘Family Van Scheijndel’. Een half uurtje later kwamen we aan in het hotel, en omdat we vrij vroeg waren hadden we lekker de tijd om in Treviso rond te neuzen.

Officiële programma

In de avond begon het officiële programma. Alle gasten, verspreid over een stuk of vijf hotels, werden met touringcars opgehaald. Vandaaruit werden we gedropt in een hal die nog het meest weg had van een kunstgalerie. Het eerste - en enige - wat we bij binnenkomst te zien kregen was de tijdritfiets van Filippo Ganna: in het donker, prachtig uitgelicht. Iets verder waren beelden te zien op een megagrote videowall, ondersteund met keiharde muziek.Ik ga op vakantie en ik neem mee terug... een Dogma X!

En daar stond-ie, misschien wel het model waar het allemaal om draaide: de Pinarello Dogma X, de nieuwe all-in-one fiets op basis van de fameuze Dogma. Er is al veel over geschreven en terecht, want het is een echte Italiaanse schone. Weer iets verderop was het idee van de kunstgalerie verder doorgetrokken: aan de muren schilderijen, daaronder de modellen van de nieuwe collectie. In één woord indrukwekkend! De eerste kennismaking werd afgesloten met een groot feest.

Fausto Pinarello

Tot dan toe nog geen woorden van officiële zijde. Die kregen we een dag later te horen, nadat we vanuit het hotel weer vervoerd waren naar een soort conferentieoord. Ook hier weer volop nieuwe fietsen, en een woordje van ‘il capo’ in hoogsteigen persoon: Fausto Pinarello, die ons in z’n beste Engels - tenminste, ik dacht dat-ie Engels sprak - vertelde hoe blij hij was met het succes van het merk en ieders aandeel daarin.

Testrit van 115 kilometer

Daarna kwam het moment waarop de goodiebag in gebruik moest worden genomen. Misschien heb je ‘m gezien op het filmpje van zaterdag: een compleet tenue, bedoeld om te worden gedragen tijdens de testrit de volgende dag. Slechts 115 kilometer, 2500 hoogtemeters en ‘het zou geen wedstrijd worden’.

Ik ga op vakantie en ik neem mee terug... een Dogma X!

Omdat 115 kilometer ongeveer mijn jaar-kilometrage is heb ik toch maar bedankt voor de eer. Het was een fantastisch gezicht om 300 renners weg te zien gaan, allemaal in het geel op de nieuwe Dogma X. Het tenuetje kun je trouwens komen bewonderen in de winkel. De volgende dag hebben we er nog een dagje Venetië aan vastgeknoopt.

Oprechte waardering

Nogmaals, het is niet de eerste keer dat we zo’n introductie meemaken. Maar zoals Pinarello ons in de watten heeft gelegd, was écht superdik. Ook omdat er oprechte waardering van hun kant uit sprak, richting alle dealers. Je merkte aan alles dat ze blij met jou zijn. En aan Italianen, toch het volk dat het uiterlijk vertoon heeft uitgevonden, kun je wel overlaten om zoiets tot in de perfectie te organiseren.

Ik ga op vakantie en ik neem mee terug... een Dogma X!Enthousiast? Reken maar!

We zijn nog niet zo lang dealer, pas sinds het begin van het jaar. En we waren al enthousiast, maar dat is na de Pinarello Experience alleen maar meer geworden. We zijn blij dat we een redelijke voorraad van alle modellen hebben kunnen inkopen voor het komende seizoen. Al zal het best weleens voorkomen dat een maat of een kleur niet 1-2-3 op voorraad is.

Ik ga op vakantie en ik neem mee terug... een Dogma X!Ook de nieuwe Dogma X vind je natuurlijk bij ons in de shop. Vooral in frames zijn we goed gesorteerd, omdat we merken dat een Pinarello-koper z’n model het liefst helemaal zelf aankleedt. Als je in de buurt bent van ’s-Gravenzande, ben je welkom. Welkom voor een mini-Pinarello Experience!

Terug

Deel het met uw vrienden!