Nieuw in de Tech Area bij VS Cycling: Luuk Vollebregt

Met de komst van Luuk Vollebregt is het team MOO’s (Mechanical Operations Officers, we durven ze geen monteur meer te noemen) weer op sterkte. Ja, het heeft even geduurd voor we uitbreiding hadden. Een monteur vinden, dat is het probleem nog niet eens zozeer. Maar om MOO bij VS Cycling te kunnen worden is minimaal vereist dat je 1 uur lang een gemiddelde van 40 in het uur moet kunnen halen. Eitje toch, Luuk?

Nieuw in de Tech Area bij VS Cycling: Luuk Vollebregt

Zo, meteen maar een knappe fiets van de zaak opgezocht Luuk?

‘Eh… ik train momenteel niet zoveel’, zegt onze nieuwe aanwinst in de Tech Area eerlijk. ‘Hooguit één, twee keer in de week. Op zondagochtend is het altijd vossenjachten bij WWV en als het kan door de week nog een keer achter de derny. Maar dit jaar gaat het zeker meer worden. Nou ik bij VS Cycling ga werken, begint het weer gaan kriebelen.’

De veel te weinige trainingskilometers maakt hij nogal eens in het gezelschap van onze eigen Yorick. Die net als Luuk onder contract staat bij een wielerteam met een twijfelachtige reputatie: het Kwekerij ’t Woudt - A. Knoppert & Zn. Cyclingteam. Nee, niet twijfelachtig qua talent, daar ontbreekt het bij de meesten niet aan. Wel door een lichte voorkeur voor grote hoeveelheden goudgele hersteldrank na afloop. ‘Dat we na afloop van een trimmerskoers graag een biertje drinken kan ik niet helemaal ontkennen!’

Nieuw in de Tech Area bij VS Cycling: Luuk Vollebregt

Luuk in betere tijden. Maar het Westlandse peloton is gewaarschuwd voor 2023.

Vroeg begonnen bij WWV

Fietsen doet de 22-jarige Lierenaar al vanaf z’n vijfde. Luuk: ‘Ik ben al vroeg bij WWV begonnen op de racefiets, in categorie 6 of 7. Ik kon lekker meekomen, maar een echte topper was ik niet. Ik had het wel altijd naar m’n zin. Als ik een keer top-tien reed, was ik al hartstikke tevreden.’ Toch lijkt Luuk iemand om mee rekening te houden in de komende Westlandse criteriums. Tenminste, afgaande op z’n paar optredens van 2022. ‘Vorig jaar heb ik de eerste criteriums in Honselersdijk en Maasdijk niet meegereden, omdat ik geen voorbereiding had gehad. “Joh, doe gewoon mee in ’s-Gravenzande, al is het maar vijf rondjes”, zeiden die andere jongens. Ik ben daar gestart en ik eindigde wel achteraan in het peloton, maar ik kon aardig meekomen. Een criterium rijden doe ik toch al graag, met die drempels en bochten.’

Nieuw in de Tech Area bij VS Cycling: Luuk Vollebregt

'Als er ooit nog eens een andere fiets komt, zou ik deze wel willen hebben.'

Cannondale Rapha

Dat was toen nog op zijn Kuota. Straks, op een van de topmodellen van VS Cycling, moet het ongetwijfeld harder gaan. Heeft Luuk al een knappe fiets van de zaak uitonderhandeld? ‘Ha ha, nog niet. Op de stand van VS Cycling op de Zesdaagse stond een Cannondale SystemSix Hi-MOD met Ultegra Di2. Wit met roze, een speciale uitvoering voor Rapha. Voordat ik ja gezegd had tegen Sander had ik al het idee: als er ooit nog eens een andere fiets komt, zou ik deze wel willen hebben. Ik heb vroeger altijd Cannondale gereden. Ik vind het fietsen met uitstraling. En er was nooit wat mee.' Helaas voor Luuk, de SystemSix van de Zesdaagse is al verkocht. Zou best kunnen dat er in de showroom van VS Cycling nog een redelijk alternatief staat...

Nieuw in de Tech Area bij VS Cycling: Luuk Vollebregt

Dat er twee glazen op één foto met Luuk staan is puur toeval.

Z’n dagelijkse omgeving staat tot 1 april ook vol met fietsen, maar daar houdt de vergelijking wel op. Als eerste fietstechnicus werkte Luuk bij Paul Willemsen in Den Hoorn. ‘Daar zijn het vooral elektrische fietsen en stadsfietsen. Sporadisch komt er een keer een racefiets of een mtb voorbij. Het werk is daar vooral rijden-remmen-rollen, zeg maar. Zorgen dat een klant weer een heel jaar kan fietsen. Bij VS Cycling moet het echt allemaal A1-kwaliteit zijn. Ik zal zeker nog wat moeten leren. Ik heb zelf Shimano op die racefiets zitten, dat is wel bekend. Maar van merken als Campagnolo en SRAM weet ik alleen in grote lijnen hoe het werkt.’

Sorry, geen grap!

We hebben er alle vertrouwen in dat het met die A1-kwaliteit bij Luuk wel goed zit. Vanaf 1 april – nee, geen grap - kom je ‘m wel tegen in de Tech Area of achter de balie (‘af en toe een fiets verkopen vind ik ook leuk om te doen’). We wensen Luuk veel succes!


Terug




Deel het met uw vrienden!

Contactgegevens

Routebeschrijving