Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec?

Met de ingebruikname van onze nieuwe winkel hebben we eindelijk de gelegenheid om onze Porsches te etaleren. Want ja, zo mag je de speed-pedelecs van Stromer gerust noemen. De modellen van de Zwitserse fabrikant zijn eigenlijk te mooi om nog e-bike te noemen. Maar het gaat niet alleen maar om schoonheid. Waar vind je een e-bike die je in 2,9 seconden naar de 45 km/u katapulteert? Als je liever niet langer meer volgepropt in het openbaar vervoer naar je werk wilt is zo’n Stromer een uitkomst. Met de topsnelheid van een Stromer ben je er misschien nog wel veel sneller ook. Stromer levert ‘m in vier modellen, bij ons staan er drie in de shop. Startklaar!

 Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec?

Onze Zwitserse vrienden hebben niet bezuinigd op de motor en de accu, de twee componenten die bepalen hoeveel lol je hebt van elektrisch fietsen. Bij het topmodel, de Stromer ST5, heb je een motorvermogen van 850 Watt. De accu is 983 Wh. Grote kans dat je dat niks zegt. Ook wij hebben Joey van den Heuvel, market manager Nederland bij Stromer en eeuwig Westlands wielertalent, er even voor uit bed moeten bellen. (Dat mocht ook weleens, want het was al ver in de ochtend.) 

Met gemak langere tijd 40 km/u

Waar andere e-bikes na 10 minuten op 40 km/u al beginnen te hijgen, rijd je op een Stromer moeiteloos een uur of meer door op die snelheid. En daar hoeft weinig eigen energie aan te pas te komen. Want ja, we zouden bijna vergeten dat je ook ‘gewoon’ kunt trappen. Z’n 28 kilo op de weegschaal zou je ‘m niet geven, zo licht als hij fietst – maar vergelijk een speed-pedelec nou niet met een Specialized Tarmac. Ook de acceleratie van de achterwielmotor is ongekend. Z’n top bereikt de ST5 al binnen de 3 seconden.

Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec?

Ook andere modellen Stromer

Toegegeven, die specs heeft niet iedereen nodig voor zijn of haar woon/werk-verkeer. En we zeggen er eerlijk bij: de vanaf-prijs van € 9828 gaat ook niet iedereen neertellen. Daarom zijn de andere modellen van onze Zwitserse vrienden misschien nog wel interessanter. De lijn begint bij - hoe raad je het - de ST1.

Noem die eerste Stromer alsjeblieft geen instapper. Nog altijd krijg je een bovengemiddeld motorvermogen en een oversized (qua pit) accu, die trouwens de kortste laadtijd van alle modellen heeft: 3 uur en 40 minuten.

 Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec?

Waar zitten de verschillen?

De grootste verschillen met de duurdere broertjes zitten verder in de actieradius (hier: 90 km), het versnellingssysteem, het wel of niet geïntegreerde stuur, de velgen en de banden. Zo staan de topmodellen op stoere Pirelli’s. Maar ‘voordeliger’ (relatief dan hè, want nog altijd € 4628) betekent in goed Zwitsers niet per definitie ‘minder’. Al vanaf de ST1 stap je op een speed-pedelec die ervoor gemaakt is om jarenlang fietspaden te terroriseren.

Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec? 

Stromer: forse dosis elegantie

Met de ST2 en ST3 ga je steeds weer een stapje verder qua motorvermogen en actieradius. De 2 schopt het tot 120 km, de 3 tot 150. En ook hier maakt de afmontage per model weer een sprongetje. Wat de vier Stromers gemeen hebben, is het imponerende uiterlijk. De speed-pedelec was altijd al de Conor McGregor onder de e-bikes, zo gespierd, maar de Zwitsers hebben er zelfs een forse dosis elegantie aan mee weten te geven. Kabels zijn zoveel mogelijk weggewerkt bijvoorbeeld. Niet voor niets ging de ST5 ervandoor met een Red Dot, een prijs die in designland wat voorstelt.

 Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec?

Vriendelijk in gebruik

Ook de gebruiksvriendelijkheid gaat je verrassen. De Stromer heeft een eigen softwareplatform ontwikkeld, OMNI Connect, waarmee je je favoriete motorinstellingen kunt programmeren. En nog meer slimme elektronica aan boord: de Stromers hebben gps-lokalisatie en drievoudige diefstalbeveiliging. Met de OMNI app heb je meteen een digitale fietssleutel: de Stromer ontgrendelt automatisch als je in de buurt bent. De accu komt er keyless uit, dus moeiteloos. Updates van de software krijg je over the air, dus zonder dat de fiets aan een snoertje hoeft.

Stromer excelleert in rijcomfort

Het rijcomfort is zoals je van een speed -pedelec in deze prijsklasse mag verwachten. Zitposities zijn individueel instelbaar, het zadel heeft een ergonomische opleiding gehad. De 27,5 inch banden met een verende voorvork en geveerde zadelpen maken het ook plezierig rijden als je geen biljartlakenasfalt onderweg hebt. Per model heb je ook nog verschillende opties. Speciale tassen, grotere accu’s, een andere stuurpen of een bagagedrager: met de Stromer configurator kun je je nieuwe dagelijkse vervoermiddel helemaal customizen.

Is het een Porsche? Of is het een Stromer speed-pedelec? 

Kom gewoon eens kijken!

We kijken graag met je mee en adviseren je over de opties die voor jouw situatie het slimst zijn. O ja, en ook niet onbelangrijk in een fietsloos tijdperk als deze: je kunt al heel snel wegrijden op jouw Stromer, want deze zijn toevallig wél uit voorraad leverbaar. We hebben ze startklaar staan. Keertje komen kijken als je toch in de buurt bent om onze nieuwe shop te bewonderen?

 

 


Terug




Deel het met uw vrienden!

Contactgegevens

Routebeschrijving