Isaac Meson Disc DI2 22 versnellingen met Schijfrem met hydraulische bediening

De ‘nekkendraaier’ is een bekend begrip bij autoliefhebbers: zo’n auto die je nog een keer nakijkt als-ie je is gepasseerd. Zo’n nekkendraaier hebben we ook in de showroom: de Isaac Meson. ‘Huh, is dit een Isaac? Geen zwart en wit meer? En wat een beauty van een model!’ Ja, de Meson is oogverblindend mooi. Strak en aerodynamisch vormgegeven en uitgevoerd in een van de mooiste kleuren die we ooit hebben gezien: olive grey. Maar het meest opvallend: het is een endurance fiets die aerodynamisch is geoptimaliseerd.

Het Limburgse Isaac kenden we van de kaarsrechte frames in wit met zwart. De Isaac Vitron was de eerste trendbreuk, met een iets schuin toelopende buis en hé, zowaar een spoortje rode verf. Inmiddels is de Vitron er ook in geheel rode uitvoering; een kleur die ‘m schitterend staat, maar over dat model hebben we het hier niet.

Olive grey
De Isaac Meson staat in de Isaac-pikorde net onder de Element, het topmodel van de voormalige profploeg en een echte allrounder. Voor de nieuwste versie van de Meson heeft Isaac de kleuren zwart en wit losgelaten. Of beter gezegd gemixt: het is grijs op het oog. Maar wie goed kijkt ziet er groen-gele kleurschakeringen in. ‘Olive grey’ noemt Isaac het zelf. Weinig fabrikanten hebben het aangedurfd om een grijs frame te laten produceren. Maar Isaac heeft er een beauty van gemaakt.

Veel meer klasse
Het geeft de Meson een compleet andere uitstraling. Waar z’n voorganger ondanks het gebruik van slechts twee kleuren weleens als te druk werd ervaren, oogt de nieuwe Meson als een fiets met veel meer klasse.

Bij een cosmetische makeover heeft Isaac het niet gelaten. Het frame is ook aerodynamisch geoptimaliseerd. De achterbrug is smaller geworden en ietsje omlaag gebracht, volgens de laatste mode in aeroland. Alleen maar modieus is het overigens niet: de verlaagde achterbrug maakt de Meson ook nog wat comfortabeler op de weg. Nieuw en aerodynamisch is het ‘Pure Cockpit System’, waarbij er geen kabeltje meer te zien bij het stuur. Ook de zadelpen heeft een aerokuurtje gekregen. De Isaac Meson is uitsluitend leverbaar met schijfremmen, een logische evolutie.

Minder diepe zitpositie
Met z’n aero-uiterlijk oogt de Isaac Meson als een puur racemonster. Schijn bedriegt een beetje: snel is de Meson zeker, maar het is een aerobike die zich laat rijden als een comfortfiets. Het gemiddelde aeromodel belooft z’n eigenaar een redelijk opgevouwen houding op de weg. Op de Isaac Meson is de zitpositie echter veel minder diep. Dat maakt het tot een ideaal model voor iedereen die de looks van een aerodynamisch model kan waarderen, maar ook vreest voor een jaarabonnement bij de fysiotherapeut. Bovendien is het een aerofiets die stijf, maar niet overdreven stijf is.

Afmontage Isaac Meson
De Isaac Meson is leverbaar in diverse uitvoeringen. Omdat die beginnen bij de Shimano 105 groep, is opstappen verrassend binnen bereik. Eerlijk is eerlijk: die versie is vooral geschikt voor renners die al een setje hoge wielen hebben. De instap-Meson wordt namelijk geleverd met de Shimano RS 170. Een prima trainingsset, maar geen wielen die het schitterende frame recht doen.

Andere wielcombinaties en groepsets
Natuurlijk zijn ook andere wielcombinaties mogelijk, tot aan heel exclusieve toe: de HED Jet 4 Plus bijvoorbeeld. Vanaf Shimano 105 gaan de groepsets omhoog naar Shimano Ultegra, Dura Ace en SRAM Red eTap tot en met Campagnolo Super Record, al dan niet elektronisch geschakeld.




Isaac Meson Disc informatie-video


klik op de video voor meer informatie




Prijsinformatie

€ 5.199,-

Neem contact met ons op over deze fiets


Onze fietsmerken

Specialized
BMC
Bianchi
Isaac